Vremena se konstantno mijenjaju, a oni koji ignorišu tokove koje svako vrijeme nosi sa sobom obično bivaju podređeni onima koji su ih znali prepoznati, a naročito onima koji i sami doprinose kreiranju modernih tokova. Ovo pravilo se reflektuje kako na društvenom tako i na poslovnom nivou.
Internet je zasigurno već obilježio ovo stoljeće kao glavni faktor razvoja društva i privrede. Neki ga proklinju jer im uništava biznis koji su stekli, dok ga drugi koriste jer su u njemu vidjeli svoju priliku. Poslovica kaže: „U vrijeme snažnih vjetrova neki se skrivaju gradeći zidove a neki grade vjetrenjače“. Budite od ovih drugih! Prvo prepoznajte a onda iskoristite potencijale koje vam pruža današnjica!
Najnovije statistike pokazuju da se navike potrošača uveliko mijenjaju i da senzibilnost prema online kupovini sve više raste. Ove statistike se uglavnom odnose na privredno razvijeni dio svijeta, Amerika, Japan, Zapadna Evropa, Kina i dr. ali bez sumnje važe i za naše podneblje. Radi se o prilici koju iskorištava mnogo startup-ova pri odabiru biznis projekata ali i velikih kompanija sa naših prostora. Nažalost ove druge su zbog „razmaženosti“ dobrim poslovanjem i duboko ukorijenjenih navika, uglavnom „kratkovidne“ u pogledu vremena koja dolaze ili trome i nedovoljno fleksibilne da bi se prilagođavale novim trendovima. Čast izuzecima među spomenutima, takvi prave istoriju! Ipak, iskustvo je pokazalo da startup-i i mlade firme najbolje prepoznaju i koriste moderne trendove.
To što učešće online trgovine na tržištu konstantno raste ne znači da će klasična prodaja izumrijeti. Ona i dalje živi, naročito kada se radi o proizvodima koje ljudi žele prvo vidjeti, opipati, pomirisati itd. prije nego ih kupe. Kod proizvoda poput knjiga i elektronike online prodaja grabi već velikim koracima i na mnogim tržištima ostavlja klasičnu prodaju na „staklenim nogama“. Po pitanju životnih namirnica i robe sa kratkim rokom upotrebe je izvjesnije da će se još duži niz godina potrošači snabdijevati uglavnom u klasičnim supermarketima i prodavnicama, iako je i firmama iz ove branše preporučljivo pravovremeno pozicioniraje u online tokovima.
Zašto je online poslovanje u usponu?
Prema istraživanjima, potrošači kao najvažnije razloge za korištenje online trgovina navode:
- Udobnost i jednostavnost
- Otvoreno non-stop
- Povoljniji proizvodi
- Mogućnost uporedbe cijena
Kao jedan od bitnih faktora za obavljanje online kupovine navode se također i ocjene kvaliteta proizvoda i usluga, tzv. „Reviews“. Ove ocjene proizvoda i usluga potrošači doživljavaju kao preporuku ili kao upozorenje na loš proizvod/uslugu, zavisno od ocjene koju su prethodni korisnici ostavili.
Prilagodite svoj online biznis specifičnim prohtjevima vaše ciljne grupe i razmislite na koji način možete izaći u susret korisnicima vaših usluga/ proizvoda po pitanju stvari koje su im bitne i sprovodite ih konsekventno u djelo.
Piše: Edin Ibrišimović
Želite
kvalitetan sajt?
dobru poziciju na Google-u?
brendiranje firme, proizvoda ili usluga?
Kontaktirajte nas