Kako se pozicionirati na Google-u?

Prema istraživanjima, najveći broj klikova i obavljenih kupovina se dešava na rezultatima koje dobijemo na prvoj stranici Google-a, a od svih rezultata na prvoj stranici se daleko najviše otvaraju 3 prva. Dakle, rezultat na prvoj Google-ovoj stranici je pokazatelj dobro pripremljenih sadržaja web stranice, koja je ujedno i dobro optimirana za Google-ov pretraživač.

Prema istraživanjima, najveći broj klikova i obavljenih kupovina se dešava na rezultatima koje dobijemo na prvoj stranici Google-a, a od svih rezultata na prvoj stranici se daleko najviše otvaraju 3 prva. Dakle, rezultat na prvoj Google-ovoj stranici je pokazatelj dobro pripremljenih sadržaja web stranice, koja je ujedno i dobro optimirana za Google-ov pretraživač.

Za početak 2 bitna pojma za razumijevanje poslovanja preko Google-a:

  • Plaćeni oglasi tzv. Google AdWords i
  • Organske pretrage.

Plaćeni oglasi su, kako sam naziv kaže, oglasi koje sami kreiramo i uplaćujemo Google-u za njihovo promoviranje. Uglavnom se pojavljuju na vrhu ili na dnu stranice rezutata Google-ovih pretraga ili u vidu banera na web stranicama koje posjećujete.

Organske pretrage se odnose na rezultate koji se pojavljuju na Google-u a nisu plaćeni oglasi. Za dobro pozicioniranje na organskim pretragama je zadužena marketinška disciplina SEO (engl. Search Engine Optimization), u prevodu optimiranje rezultata pretraga na tražilicama.

Kao primjer pogledajte plaćene oglase i organske rezultate firme A-KERN, koja nudi usluge osnivanja firme u Austriji (vidi sliku ispod).

Ukucavanjem pojma “Osnivanje firme u Austriji” (vidi br. 1) Google vam ponudi 108.000 rezultata, koje je ispostavio u roku od 0,33 sekundi (vidi br. 2). Među prva 3 rezultata se nalaze jedan plaćeni oglas (vidi br. 3) i dva organska rezultata (vidi brojeve 4 i 5).

Dva rezultata pripadaju našem klijentu, austrijskoj firmi A-KERN:

  • Prvi je plaćeni oglas (3) a drugi
  • organski rezultat (4).

Pozicija našeg klijenta A-Kern na Google-u

Za uspješno internet poslovanje je bitno i jedno i drugo, kako plaćeni oglasi tako i dobra pozicija na organskim pretragama. U vezi s ovim ću navesti 3 osnovne mogućnosti za dobro pozicioniranje na Google-u:

1) SEO - optimizacija za stabilne dugoročne rezultate

Prva je da putem SEO-a optimirate vaše web stranice za Google i postignete dobru organsku poziciju na pretragama. Ova mogućnost zahtijeva vrijeme i investiciju, rezultati joj nisu lako predvidivi, ali dugoročno gledano je najpovoljnija i najstabilnija investicija.

SEO podrazumijeva čitav niz aktivnosti kako na samoj stranici, tzv. On-Page optimizacija tako i van vaše web stranice, tzv. Off-Page optimizacija. Dobro SEO optimirana web stranica štedi troškove koji bi se inače ulagali u Google oglase u cilju povećanja vidljivosti vaših web sadržaja.

Osim toga, istraživanja pokazuju da rezultati sa organskih pretraga privlače oko 85% saobraćaja, da im korisnici prilaze sa manje predostrožnosti te bivaju radije klikani u odnosu na plaćene oglase.

2) Plaćeni Google oglasi za brze rezultate

Druga mogućnost je kratkoročna i uglavnom skuplja. Radi se o promociji vaših internet sadržaja putem plaćenih oglasa na Google-u. Kod plaćenih oglasa ste, za razliku od organskog dometa, pozicionirani na Google-u samo u periodu dok plaćate Google-u reklamu. Od onog momenta kada prestanete uplaćivati, vaš rezultat više neće biti vidljiv na Google-u. Plaćeni oglasi su nužni za firme koje nisu dobro pozicionirane na organskim pretragama a žele biti nađene na internetu. Ovo je naročito bitno za kompanije koje tek počinju sa radom u digitalnom svijetu.

Svi plaćeni oglasi nisu isto pozicionirani

Vidljivost vaših oglasa, kao i visina troškova koje trebate investirati za njihovo promoviranje, zavise od kvaliteta pripreme oglasa u pogledu sadržaja, dizajnerskog rješenja, definisanja jasnih ciljeva, ciljne grupe i ključnih riječi ali i od poznavanja Google-ovih tehničkih postavki. Dobro pripremljeni oglasi su uslov za njihovu dobru vidljivost, doseg i optimiranje troškova koje ulažete prema Google-u.

Google-u je u interesu održati ovu funkciju jer najveći dio svog profita ostvaruje upravo od oglasa. Iz tog razloga ih stalno usavršava, prilagođava svom razvoju i trenutnom stanju na tržištu, te time i kompleksnost rukovanja njima raste. Google oglasi, naročito ako se oglašava u branši sa jakom online konkurencijom, zahtijevaju konstantna fina podešavanja. Zato je preporučljivo prije uključivanja Google oglasa prethodno se konsultovati sa stručnjacima ili ovaj posao raditi sa iskusnom marketinškom agencijom.

3) Kombinacija SEO tehnika i plaćenih oglasa za nove projekte i brendiranje

U najboljem slučaju ćete uvažiti i prvu i drugu opciju. Firme koje su nove ili su do sada bile pasivne u svijetu interneta bi u svakom slučaju trebale uraditi Google oglase ako žele što prije biti vidljive na Google-u. Uporedo je za ove firme bitno da rade SEO kako bi u dogledno vrijeme bile vidljive na rezultatima Google-a i bez uplaćivanja oglasa. S druge strane firme koje su već dobro pozicionirane u organskim pretragama, često se dodatno promovišu kroz Google oglase u cilju brendiranja. Brendiranje se najčešće radi putem tzv. display oglasa na Google-u.

Piše: Edin Ibrišimović

Želite

kvalitetan sajt?

dobru poziciju na Google-u?

brendiranje firme, proizvoda ili usluga?

Kontaktirajte nas