Ključne riječi su pojmovi koje korisnici ukucavaju na Google-u prilikom pronalaženja određenih proizvoda, usluga i drugih sadržaja. Od odsudnog su značaja kada se radi optimizacija web stranice.
Pod “biti nađen na Google-u” se podrazumijeva da vas ljudi nađu prilikom ukucavanja ključnih riječi koje su bitne za Vašu uslužnu ili prodajnu djelatnost. Samo ukucavanje imena Vaše firme ili Vašeg brenda nije mjerodavan pokazatelj za poziciju na Google-u. Primjera radi, otvorili ste online trgovinu pod nazivom TELEMATIC koja prodaje kompjutere i želite da prekontrolišete vašu poziciju na Google-u. Pri kontroli ne ukucavate TELEMATIC, jer se radi o novoj firmi koju ljudi ne znaju dovoljno, te nije za očekivati da će kompjutere tražiti pod tom ključnom riječi. Kontrolišite ukucavanjem ključnih riječi pod kojima ljudi u internetu žele kupiti kompjutere, kao npr. “Kompjuteri”, “kompjuteri apple”, “povoljni kompjuteri” itd.
Imajte stalno u vidu da su ključne riječi su direktna veza vaše web stranice sa pretragama na Google-u. Da bi vaša web stranica uopšte mogla biti pronađena pri pretragama, bitno je da sadrži ključne riječi sa kojima korisnici pretražuju proizvode ili usluge koje imate u ponudi.
Primjera radi, imate advokatsku kancelariju sa sjedištem u Tuzli sa glavnom djelatnošću “pravno savjetovanje za imovinske sporove”. Za očekivati je da će vas klijenti tražiti:
- lokalno - zato web stranica treba sadržati ključnu riječ “Tuzla”
- po struci – zato web stranica treba imati ključnu riječ “advokat” ili “advokatska kancelarija”
- po specifičnoj usluzi, pa trebate imati ključne riječi “pravno savjetovanje” i “imovinski sporovi”.
Za produbljivanje u ovom smjeru se analizira sa kojim kombinacijama i sinonimima ključnih riječi se najčešće traže usluge ove vrste, što se uvrštava u sadržaj web stranice. Nekorištenjem sinonima gubite jedan dio publike. Primjera radi ako živite u Bosni, lako je moguće da će vas jedni tražiti pod pojmom “advokat” a drugi pod “odvjetnik”. Stoga je preporučljivo koristiti obje ključne riječi ali pri tome paziti da stranica ne izgubi na “ozbiljnosti / serioznosti”. Upotreba sinonima vam omogućava obuhvaćanje šireg kruga korisnika.
Osim spomenutog potrebno je da sve ključne riječi budu dovoljno često zastupljene u sadržajima vašeg sajta. Jednom spomenuta ključna riječ je preslab signal za Google a prečesto spomenutu ključnu riječ Google klasificira kao pokušaj prevare njegovih algoritama za koje daje negativne poene. S druge strane, ako sadržaje obogatite ključnim riječima u pravoj mjeri ali ne obratite pažnju na potrebe i želje Vaše klijentele također ćete imati negativan efekat (Bounce rate raste). Dakle bitno je sadržaje na prirodan i umjeren način prilagoditi kako Vašim klijentima tako i Google-u.
Vaše web stranice možete doraditi do najsitnijih detalja sa ključnim riječima. Najvažnije je u svakom slučaju da znate šta i kome želite prodati, te da prema tome pripremite sadržaje web stranice.
Pomoćni alati / instrumenti pri definisanju ključnih riječi?
Kada birate ključne riječi za vašu web stranicu bitno je imati uvid u terminologiju koja se koristi u Vašoj branši i među vašom ciljnom grupom. Koju terminologiju koristi Vaša ciljna grupa i koliko se određene ključne riječi koriste za pretrage na Google-u, možete ispitati sa online alatima ili angažmanom marketinških agencija.
Za pronalaženje najtraženijih ključnih riječi možete koristiti besplatni Google-ov alat, tzv. Google keyword planner na web adresi https://adwords.google.com/KeywordPlanner .
Pomoću ovog alata ćete dobiti spisak rezultata sa informacijama o broju pretraga za svaku ključnu riječ kao i koliko se konkurencija oglašava za svaku od ključnih reči za pretragu.
Također možete koristiti i http://keywordtool.io/ ali i mnoge druge online tool-ove. Najmjerodavniji je zasigurno Google-ov alat jer preko njega dobijate najpouzdanije informacije.
Ključne riječi za google oglase
Ključne riječi je također potrebno definisati i kada se postavljaju Google oglasi. Isto kao i kod SEO-a odabiraju se visokokvalitetne, relevantne ključne riječi putem kojih ćete doći do vaše ciljne grupe.
Dobar odabir ključnih riječi može poboljšati efikasnost oglasa te vam pomoći da izbjegnete visoke cijene oglašavanja. Korištenje loših ključnih riječi dovodi do viših cijena oglašavanja i niže pozicije oglasa.
SAVJET: prije nego uopšte počnete praviti web stranicu, definišite prvo ključne riječi pod kojima će korisnici sa velikom vjerovatnoćom tražiti vaše proizvode/usluge na Google-u. Ukoliko to niste uradili onda ih analizirajte i definišite naknadno i prilagodite sadržaje vaše web stranice rezultatima analize. Iste ključne riječi će vam biti dobra osnova pri kreiranju vaših Google oglasa.
Pravilnim odabirom ključnih riječi koje koristite u sadržaju web stranice možete dobiti mnogo u pogledu optimiranja stranice za pretrage na Google-u.
Ukoliko želite doprijeti do novih klijenata, posvetite se ozbiljno SEO optimizaciji i osigurajte time veći broj posjeta na Vašoj web stranici.
Piše: Edin Ibrišimović
Želite
kvalitetan sajt?
dobru poziciju na Google-u?
brendiranje firme, proizvoda ili usluga?
Kontaktirajte nas